مهم‌ترین نکات برای خرید طلا کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

خرید طلا  نوزاد و یا کودک، از جمله مواردی است که باید حساسیت، دقت و زمان زیادی را برای آن صرف کنید. چراکه نوع طلا و نحوه نگهداری آن برای کودکان، بسیار متفاوت از بزرگسالان است. به همین دلیل زمانی که برای خریداری طلای کودک اقدام می‌کنید، علاوه‌بر سلیقه و علاقه خودتان، باید به موارد مهم زیر توجه کنید:

       1. اولین نکته برای خرید طلای کودک ، توجه به سن و سال آن ها است

برای بزرگترها هیچ ایرادی ندارد که قطعات طلای ظریف و ریزی استفاده کنند، اما این موضوع در خصوص کودکان و نوزادان به کلی فرق میکند. علاوه بر اسباب بازی ها، تمام جواهراتی که برای کودک خود میخرید باید از اندازه بزرگی برخوردا باشند و قطعات و اجزای ریزی نداشته باشند. زیرا این قطعات به راحتی میتوانند توسط کودک خورده شوند و موجبات خفگی او را فراهم کنند. ما توصیه میکنیم که برای کودکانی که کمتر از ۳ یا ۴ سال سن دارند به هیچ عنوان طلاهای کوچک مثل انگشتر طلا خریداری نکنید.

برای طلای کودک هرگز از محصول ارزان استفاده نکنید

در ساخت طلا و جواهرآلاتی که از کیفیت پایین برخوردارند، معمولاً فلزاتی پرخطر (همچون نیکل، سرب، کروم، برم، جیوه و بسیاری دیگر از آلیاژهای فلزی مضر) به کار برده شده است. این فلزات (و یا مشتقات آنها) اغلب باعث بروز حساسیت می شوند؛ هنگام پوشیدن بدلیجاتی که از نیکل یا کروم ساخته شده اند اگر به پوست برخی از بچه ها نگاهی بیاندازید متوجه لکه های سرخی که بر پوست آنها ظاهر شده است می شوید. این مواد حتی می توانند در فعالیت هورمونی بدن ایجاد اختلال کنند و ماهیتاً سرطان زا هستند.

به عکس این مواد، عنصر «طلا» از جمله مواد بسیار مناسب برای ساخت جواهرآلات کودک به حساب می رود. البته همین کیفیت متمایز طلا همیشه قیمت ها را به میزانی افزایش می دهد؛ اما شما برای تهیه طلای کودک پیرامون این مورد خاص هرگز نباید شکی به خود راه دهید. برای بدن حساس و ظریف کودک تان بهترین نوع جواهرآلات را تدارک ببینید. استفاده از محصولات برندهای مطرح صنعت جواهرسازی کشور نظیر آنچه گالری ساعت چی برای شما فراهم آورده است می تواند شما را در این زمینه یاری دهد.

3.توجه به قفل و نحوه بسته شدن آن

توجه به نوع قفل در قطعات طلا و نحوه بسته شدن آن‌ها بسیار اهمیت دارد. باید توجه کنید که قفل طلای خریداری شده، محکم باشد و به هیچ عنوان توسط کودک باز نشود. این نکته را خصوصا در خرید دستبند طلا کودک و خرید گوشواره طلای نوزادی مدنظر قرار دهید.

اگر قصد خرید گوشواره دارید، گوشواره‌هایی را انتخاب کنید که قفل عصایی و یا اهرمی دارند. این قفل‌ها هم محکم‌اند و به راحتی باز نمی‌شوند و هم باز کردن آن‌ها برای کودک سخت و پیچیده است.

4.دستبند یا النگو؟ به سلیقه ی کودک خود توجه کنید

برخی از کودکان انواع دست بند با آویزهای جنبان را می پسندند. علت این امر اغلب آن است که آویزها با برخورد به یکدیگر ایجاد سر و صدا می کنند و باعث می شوند تا کودک در مرکز توجه اطرافیان قرار گیرد؛ جلب محبت اطرافیان برای کودک بسیار حائز اهمیت و خشنود کننده است.

از سوی دیگر برای کودکان پوشیدن و درآوردن النگوها بسیار راحت تر می باشد. (البته در مواقعی همچون یک مهمانی شلوغ این موضوع می تواند موجب نگرانی شما نیز باشد!) همچنین النگوها در تار و پود لباس گیر نمی کنند و با فعالیت بچه احتمال خرابی یا پارگی النگو وجود نخواهد داشت.

اما در نهایت بایستی توجه داشته باشید که همه اینها به انتخاب کودک شما بستگی خواهد داشت. پس دخترتان را جدای از در نظر داشتن ست لباس وی پیش خود بخوانید و با توضیح نکات لازم متوجه شوید که کدامیک از موارد بالا برای او از اهمیت بیشتری برخوردار است.

5.برای کودکان طلا و جواهرات توخالی نخرید

کودکان کنجکاو و بازیگوش هستند. برخی ازآن ها ممکن است جواهرات را به چشم اسباب بازی ببینند و با آن ها بازی کنند. اگر جواهرات شما مثلا دستبند طلا، توخالی باشد، کودک میتواند به راحتی آن را بکشد و یا حتی گاز بگیرد و پاره کند. خدا را چه دیدید شاید تکه های دستبند را قورت دهد. دستبند، النگوهای طلا را مخصوصا توپر بخرید که دچار شکستگی نشوند. زیرا اگر بشکنند ممکن است لبه تیز آن ها وارد بدن کودک شود یا او را زخمی کند.

منبع : مجله طلا و جواهرات





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: