بارداری و شیردهی پس از عمل اسلیو؟
نوشته شده توسط : رعنا

بله این سوالی است که ذهن بسیاری از بنوانید که قصد عمل جراحی لاغری دارند را درگیر کرده . امروز در این مطلب قصد داریم تا این موضوع را با هم کامل تر بررسی کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا همه چیز را در این مورد بدانید و با اطلاعات بیشتر تصمیم نهایی خود را بگیرید و در آینده دچار پشیمانی نشوید. با ما همراه باشید.

بارداری و شیردهی به کودک پس از عمل اسلیو

با رشد تعداد جراحی های لاغری که همه روزه در دنیا انجام می شوند، زنان بیشتری در سنین باروری زیر تیغ چنین جراحی هایی می روند. آیا پس از جراحی اسلیو معده یا دیگر جراحی های لاغری، امکان بارداری وجود دارد؟ بارداری پس از عمل اسلیو معده چگونه خواهد بود؟ در این صورت چه مدت پس از جراحی لاغری می توان باردار شد؟ چه اقداماتی باید در راستای بارداری سالم و زایمانی مطمئن پس از جراحی لاغری انجام گیرد؟

اگر بارداری پس از عمل اسلیو معده به درستی توسط خود فرد و همسرش مدیریت شود، می توان انتظار بارداری سالم و مطمئن را داشت. در واقع تحقیقات نشان داده است که بارداری پس از عمل اسلیو معده  برای سلامت مادر و جنین بهتر از بارداری در چاقی مفرط می باشد.

زنانی که دارای اضافه وزن شدید هستند، ممکن است در باردار شدن دچار مشکل شوند. با کاهش وزن در پی جراحی لاغری، هورمون های فرد به حالت طبیعی تری بازگشته و احتمال باروری افزایش پیدا می کند. این به این معناست که تخمک گذاری فرد منظم شده و آسان تر باردار می شود.

کاهش وزن همچنین می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک یا کیست تخمدان را بهبود بخشد و از این طریق نیز احتمال باروری را افزایش دهد. از این رو، در صورت عدم استفاده از روش های جلوگیری، احتمال بارداری های ناخواسته نیز افزایش می یابد.

رژیم غذایی برای مادر و جنین

همانطور که می دانید، رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده نسبت به قبل تغییر می کند. ممکن است هر روز نیاز به خوردن مکمل های ویتامینی و مواد معدنی داشته باشد. در دوره بارداری تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را به طور دقیق از پزشک خود بپرسید.

پزشک زنان زایمان یا ماما نیز باید درباره جراحی لاغری که قبل تر انجام داده اید اطلاع داشته باشد، پس فراموش نکنید که همه چیز را با آنها در میان گذارید. همچنین ممکن است نیاز به انجام مداوم آزمایش خون داشته باشید تا سطح مواد مغذی خون کنترل شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعیت کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بارداری و شیردهی به کودک پس از عمل اسلیو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. کسب اطلاعات باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود و فرزندتان بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: